#53 – Den dag, jeg blev overhalet indenom

nov 5, 2020 Tankerne, Vandreturene

Det der med at afvige fra ruten…. Det skal jeg simpelthen lade være med. Det erfarede jeg på den hårde måde i dag. Jeg havde hørt, at man kunne gå venstre rundt om Burgos Lufthavn, på den måde ville jeg komme ind i byen langs floden, istedet for at skulle gå langs med motorvejen. Destinationen blev nået – til sidst….

Efter en urolig nat, hvor min værelses kammerat Miguel snorkede og pruttede natten igennem, lagde jeg tidligt fra land. De første kilometre var gennem skoven, der var jeg glad for min pandelampe. Tidlig morgenmad på en bar i nabo landsbyen, og det viste sig, at være rigtig godt. Efterfølgende fik jeg brug for alle mine kræfter og energi. Stejl bakke med det vildeste underlag bestående af store rullesten. Det var udfordrende og sjovt, jeg nød at jeg skulle bruge hovedet også. Det var mega hårdt at gå på, men helt klart alle anstrengelserne værd.

Her skal holdes fokus

En del af ruten i dag var på asfalt. Her får tankerne frit løb og i dag kunne jeg for alvor mærke savnet til dem derhjemme. Måske var det fordi, det idag er præcis 2 uger siden jeg tog afsted. Vejret var koldt, blæsende og overskyet. Da jeg nåede lufthavnen i Burgos skulle jeg holde til venstre, hvis jeg ville gå langs floden ind. Det gjorde jeg så. Altså så meget langs hegnet, at jeg lavede min helt egen sti. Gennem meter højt ukrudt. Da jeg langt om længe havde kæmpet mig igennem, så jeg til min store ærgrelse, at 3 pilgrimme jeg havde passeret for længe siden gik foran mig, på den fineste anlagte sti! Jeg må have overset et eller andet. Den sidste halvanden time foregik i regnvejr, men jeg ankom i god stil til Burgos. Takkede mig selv for min nye regn-poncho, den holdte mig tør. Overnatningen var på hostel. Catedral Burgos. Her delte jeg en 10 sengs stue med Leone fra Frankrig.

Burgos var en spændende by, som jeg ville ønske, jeg havde haft energi og tid til at udforske mere. Jeg gik på shopping og fik købt en wind-breaker, som jeg efterfølgende betragtede som uundværlig. Min søde tand lokkede mig til at smage churrios med varm chokolade – mums.
Bedømmelse af Catedral Burgos; Meget stort sted. Meget lidt personlighed. Personalet var lidt kort for hovedet. Adgangskode på dørene, gode faciliteter, fik vasket tøj i vaskemaskine og tørret det efterfølgende. Centralt beliggende i byen. ******