#68 – En snegl på vejen….

nov 7, 2020 Tankerne, Vandreturene

Er tegn på en virkelig langsom pilgrim. Store smerter i knæet gjorde, at jeg var virkelig langsom i dag. Det var sådan set okay, for jeg havde aldrig i mit liv gået i så smukke omgivelser. O’Cebreio blev det smukkeste sted på hele min camino

Dette syn glemmer jeg aldrig

Afgang fra byen omkring kl 7.30. Uden morgenmad og kaffe. Alt dette blev gjort ligegyldigt da solen stod op. Hvis nogen inden min tur havde fortalt mig, at en udsigt kunne trække både vand i øjnene og gåsehud, havde jeg afvist dem. Men det gjorde det. At beskrive den følelse var helt umuligt. Det satte aftryk i mig for resten af mit liv.

Smerterne i mit knæ var helt vanvittige. Og helt uacceptabelt, jeg var alt for tæt på mål, til overhovedet at overveje, at give op. Det gik egentlig okay, når lige jeg ikke skulle ned af nogle bakker. Nedad var det som at få en kniv stukket igennem benet. Til sidst fandt jeg en teknik, jeg gik simpelthen sidelæns, flyttede højre fod og slæbte venstre fod med. Jeg må have lignet en tosse. Og det var meget ned af bakke i dag. Så på den måde, blev det en hård tur, alligevel blev jeg fyldt op med følelsen af taknemmelighed og en lethed i mit hjerte, jeg ikke havde mærket siden jeg var barn.

Da jeg som det sidste i flokken ankom til Tricastella spiste jeg stor frokost med Daniel og Sabrina, det blev både frokost og aftensmad. Efter en tur på apoteket, hvor jeg købte en rigtigt støttebind til knæet, valgte jeg at trække mig til mit eget selskab om aftenen. Headset i ørerne – Viaplay på mobilen. Stort behov for alene tid.
Min bedømmelse af Complexo Zacobeo; Virkelig godt sted. Fantastiske faciliteter, meget hjælpsomt og imødekommende personale. De driver både hostel med sovesale og hotel. Der er en fantastisk restaurant tilknyttet. ******